Recension: The Young Pope

recension-the-young-pope

The Young Pope är en ny serie med Jude Law i huvudrollen. Han spelar Lenny Belardo som blir Pius XIII och den allra första amerikanska påven i historien.

Här kommer min recension på The Young Pope! Kan börja med att säga att jag bara är så fascinerad av den här serien. Den känns helt unik i sitt slag, som ett litet mästerverk på tv. Sofistikerad och visuellt väldigt behaglig att titta på. Jag var nyfiken på den på förhand, vet väldigt lite om påven och katolska kyrkan (bara det jag sett på film) och det kändes som att det kom i ett snyggt paket här. När man tänker på påven så tänker man ju inte direkt på…. ja, Jude Law. Det gjorde mig intresserad.

Om jag ska vara ärlig så tog det ett helt avsnitt för mig att ens landa i vad jag tyckte. Jag slets hela tiden mellan “-oj, det här är slow” och “-wow, det här är bra”. Men sen vann det sistnämnda. Den har ett långsamt tempo, fast ändå inte, man måste bara lära känna den lite. En sak som verkligen förvånade mig är att den faktiskt var rolig?! Inga punchlines eller “HAHA SÅ KUL” men det finns en underliggande humor där väldigt ofta som jag måste uppskatta.

Och introt? Så snyggt.

Jag har varit ett fan av Jude Law sen tidigare (han står ju för en av mina favorit romcoms, bara det ;)) men detta är det bästa jag någonsin sett honom. DET BÄSTA. Han är så fängslande och gör sin roll som den nyckfulla påven så bra. Tog flera avsnitt innan jag ens förstod mig på honom och även efter jag förstod mig på honom så visste jag aldrig vad jag hade att vänta. Han är smart, arrogant, charmig, skrämmande, oberäknelig. Så mycket på en gång och enligt mig, det mest imponerande i hela serien.

The Young Pope hittar man på C More. Det finns fyra avsnitt ute just nu, men det kommer ett nytt varje onsdag. Kolla in och se vad ni tycker!

Publicerat av

Seriedrottningen